ترك سيگار با ان ال پي NLP

اگر شما مصمم به ترك سيگار هستيد،  يكي از روشهاي مطمئن، هيپنوتيزم و تكنيكهاي  NLP است. در مطالب گذشته از نقش ذهن در پذيرش يا رد رويدادهاي اطراف گفتيم و گفتيم كه جهان و احساس هاي اطراف ما چيزي نيست جزء برداشت ذهني كه ناشي از كيفيت تصاوير ذهني ميشود. هريك از ما داراي نقشه ذهني منحصر به خود هستيم و با آن معيار، تمامي رويدادهاي اطرافمان را رد يا قبول ميكنيم. يكي از مواردي كه بصورت عادت نامطلوب در ما ظاهر ميشود، مصرف سيگار است. اين عمل هم گونه اي از عادات است كه براي دستيابي به آرامش لحظه اي به آن پناه ميبريم.

در مطالب قبل هم به موضوع ترك عادات نامطلوب و كم كردن اثرات رفتارهاي غلط را حضورتان ارائه كرديم. اولين قدم در ترك عادات نامطلوب مانند سيگار، خواستن است. تا وقتي كه يك فرد نپذيرد كه در پروسه درمان مشاركت كند، هيچ درمانگري نميتواند او را كمك كند.( كسي كه خود را به خواب زده است را نميتوان بيدار كرد).

پس از اين مرحله، بايد نقش نيات مثبت عادات نامطلوب را با استفاده از تكنيك هاي ان ال پي جستجو كرد. همانطور كه در مطالب قبل نيز خدمت شما ارائه كرديم، هريك از رفتار و عادات نامطلوب ما داراي نيت مثبت و سازنده اي است. اگر كسي از بلندي ترس دارد، ميتوان نيت مثبت آنرا در حفظ جان او جستجو كرد. به اين گونه حالات كه حاوي نيات سازنده اي است، پيام هاي پنهان ميگويند.

استفاده از تكيه گاه ذهني منفي (anchor): 

Untitled

در اين تكنيك تصوير ذهني و تمايلات فرد تغيير داده شده و با استفاده از نشانه گذاري بدن، ميتوان او را نسبت به سيگار شرطي كرد. در اين حالت هرگاه فرد بخواهد به سيگار رو بياورد، بدليل تغيير تصوير ذهني و نفرتي كه از سيگار پديد آمده است، تمايلي به مصرف نخواهد داشت يا حداقل در مدت مصرف نيز ديگر همانند قبل لذت نخواهد برد و به مرور از علاقه او كم ميشود.

ادامه مطلب

 quitting-smoking

2 دیدگاه

  1. من مطالب سايت شما را دنبال ميكنم. ممنون از تكنيك هاي مفيدتون براي اعتياد و استرس.
    موفق باشيد

    • ممنون از شما دوست گرامي.
      در حوزه ترك عادات نامطلوب مثل چاقي، وسواس و اعتياد ميتوان با تكنيك هاي ان ال پي به نتايج خوبي دست يافت.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هفت + 13 =