چگونه با تکنیک NLP سردرد را بهبود دهیم؟

اساس تکنیک های ان ال پی NLP بر جایگزینی رفتار مناسب با عادات نامطلوب مانند چاقی، سیگار، وسواس، ترس از ارتفاع و… تکنیک سوییش  SWISHیکی از مناسب ترین تمرین های ذهنی است که در کلا س های آموزشی به آن می پردازیم. در این تکنیک تصویر ذهنی فرد نسبت به رفتار فعلی تغییر پیدا کرده و نسبت به رفتار ایده آل حس بهتری پیدا میکند.

یک رفتار و عادت نامطلوب مثل پرخوری، خشم، اهمال کاری، تنبلی و… را شناسایی کنید. سپس به احساس خود درباره آن دقت کنید. به طور مثال فردی که در خواندن کتاب تنبلی می ورزد، با این تمرین خود را در حال انجام آن می بیند و میتواند بصورت ذهنی آنرا عملی کند. مزیت اینکار این است که اگر بتوانیم تصویری واضح از رفتار ایده آل را به ناخودآگاه نشان دهیم و ناخودآگاه قبول کند که این کار امکان پذیر است، انجام خواهد پذیرفت زیرا ناخودآگاه قدرت فراوانی در اجرای اعمالی است که به باور تبدیل شده است.

سپس تصویر ایده آل و تصویر فعلی را در صفحه تلویزیون تجسم کنید (تنبلی). به صدا، تصویر و احساسی که در این رفتارها وجود دارد دقت کنید و وضوح آنرا بالا ببرید. در مرحله بعد تصویر ایده آل(مثل مطالعه) را کوچک کرده و در سمت پایین و سمت راست تصویر فعلی قرار دهید. فرض کنید تصویر عادت فعلی شما بر روی تلویزیون وجود دارد و شما باید در کمتر از یک ثانیه تصویر ایده آلی را که در مرحله قبل کوچک کرده بودید را با صدای “فیششش” رشد دهید تا تمام صفجه ذهنی شما را ( که به تلویزیون تشبیه شده) در بر بگیرد.

با تکرار این عمل تا حدود پنج بار میتوانید تصویری واضح از رفتار ایده آل را در ذهن خود تثبیت کنید. اگر بتوانید فرآیند تصویرسازی را به درستی انجام دهید خواهید دید حس خوبی نسبت به رفتار جدید دارید و با تکرار رفتار فعلی کمرنگ تر میشود و میتوانید به موفقیت برسید.

در ویدئوی زیر به روند تغییر سردرد پرداخته شده است. بدین صورت که با تغییر روند سردرد و منحرف کردن ذهن به حالت مثبت، تمرکز فرد از درد به حالت خوب تغییر پیدا میکند.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهارده − سیزده =